Wednesday, September 02, 2009

Facebook Untuk Yahudi (Zuckerberg)

1. Pengasas facebook ialah Mark Zuckerberg (yahudi). seorang garduan sains komputer dari Universiti Harvad.

2. Merupakan anak kepada pasangan yahudi, Edarwd dan Karen Zuckerberg. Dibesarkan di Amerika Syarikat.

3. Ayahnya seorang doktor gigi. Maknya pakar perubatan.

4. Zuckerberg genuis komputer sejak kecil. ketika berusia belasan tahun dia sudah pandai cipta game RISK dan game SYNAPSE.

5. Facebook dilancarkan pada 4 Februari 2004 di bilik asramanya di U.Harvad bertujuan untuk memudahkan mahasiswa berhubung satu sama lain. Bagaimanapun ia berkembang ke universiti di sekitarnya.

6. Pernah hack laman web universitinya untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar.

7. Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg ranking 52 daripada 101 tokoh yang berpengaruh, sebaris nama besar seperti Barrack Obama.

8. Majalah Forbes Top 400 menyenaraikan Zuckerberg sebagai individu ke 321 terkaya di Amerika Syarikat pada 2008. Individu termuda pernah tersenarai dalam Forbes ketika berusia 24 tahun dengan nilai kekayaan sebanyak USD 1.5 bilion.

9. Zuckerberg aktif dalam pertubuhan Yahudi iaitu Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi).

10. Facebook mendapat untung dari hasil iklan yang dipaparkan. Ada banyak iklan yang menggunakan sistem seperti sistem CPC (cost perclick) iaitu sekali klik $0.50.

11. Sekiranya 1000 orang klik pada satu masa, facebook akan mendapat untung sebanyak $500. itu baru satu iklan.. cuba bayangkan kalau 10 atau 20 iklan.

12. JIka itulah jumlah wang yang diperoleh, bayangkan berapa pula ia disalirkan untuk membiayai peperangan di Gaza.

13. Pada tahun lalu jumlah pengguna Facebook ialah 140 juta orang. tapi baru-baru ini penggunanya meningkat ke 240 juta orang.

14. Buat masa ini hanya dua buah negara Islam iaitu Iran dan Indonesia mengharamkan Facebook di negara mereka.

15. jadi sebagai orang Islam apa yang perlu kita buat?Dikeliling kita sudah dipenuhi dengan barang2 Yahudi.

16. ada kumpulan dari Indonesia iaitu KUMPULAN CYBER JIHAD yang diketuai oleh Muhammad Jibriel iaitu dikenali sebagai Prince of Jihad yang memperjuangkan suara Islam dan jihad dalam dunia cyber. tetapi akhirnya 'tidak dapat' melayari laman web tersebut (Facebook).

17. Suaranya yang cukup lantang telah menarik perhatian pihak pengurusan FAcebook untuk menutup akaun milik KUMPULAN CYBER JIHAD.

18. Melalui facebook kumpulan ini mempunyai keahlian yang paling ramai. tetapi mereka tidak terkejut apabila facebook milik pejuang Islam itu ditutup kerana mereka tahu facebook itu milik orang Yahudi iaitu Mark Zuckerberg yang juga anggato AEPi.

4 comments:

  1. Argghhh!!!!!!!!Nasib baik sya x buat lagi account
    FACEBOOK!Huh!!!!!

    ReplyDelete
  2. boleh kalau buat pun.. tapi kita guna untuk kepentingan Islam.. sampaikan mesej Islam kat Facebook.. dari situ Insyallah Islam boleh bersatu

    ReplyDelete
  3. Tapi lebih baik x buat kan? Dan Insyallah saya akan sampaikan mesej kat semua umat Islam...

    ReplyDelete
  4. Facebook itu representasi sebuah perkembangan teknologi...
    Yang Anda kira apa yang merubah jaman apakah tokoh Agama?? tokoh militer?? kepala negara??
    bukan sama sekali yang menjadikan dunia berubah ke arah yang lebih baik adalah perkembangan teknologi (melalui ilmu pengetahuan). Coba bayangkan ketika dunia belum menemukan api?? dunia belum menemukan radio?? belum menemukan lampu pijar??
    sebagai muslim (saya sendiri) tidak bisa dunk semena-mena "memusihi" orang-2 yang jelas-jelas "berjasa" untuk dunia.
    Kenapa kita yang notabene islam mengedepankan akhlak terpuji "selalu" gampang sekali "menuduh" dengan menjelekkan mereka yang justru berjasa besar hanya karena kebetulan mereka "yahudi".
    menurut saya yahudi tidak semuanya jelek, seperti halnya sekarang anak cucu PKI juga ga semuanya jelek dan di mata undang-undang sekarang hamdulillah sudah sama dengan yang lain (bukan keturunan PKI).
    sekali lagi, Facebook hanyalah sebuah teknologi. Orang islam kalau mau berkembang jangan memusuhi teknologi, tapi gunakanlah teknologi untuk hal-hal yang positif dan membangun.
    ga usa lah kita muluk-muluk gampang suudzon sama nonmuslim.
    teknologi tidak bisa tanggapi dengan kemarahan.. Kalau mememang kita mampu, mari kita berlomba-lomba secara sportif untuk sama-sama membuat teknologi yang lebih maju. Sesungguhnya Allah sangat menghargai hambaNya yang berfikir. Mengunakan segala kecerdasan otak dan akal sehatnya untuk menguak kebesaran ciptaanNya.. wallahu a'lam

    ReplyDelete